Even voorstellen: Shayne Kamperman

Medewerkers van Gilde stellen zich graag aan u voor. Hieronder leest u het verhaal van Shayne Kamperman; medewerker servicedesk én bureau consultant! 

Gilde Software

Vertel ons eens wie je bent en hoe jij – zo jong als dat je was – bij Gilde Software terecht bent gekomen.
Mijn naam is Shayne Kamperman, ik ben 25 jaar en woon in Velp. Niet al te ver bij ons hoofdkantoor in Duiven vandaan. Na mijn studie als bedrijfsadministrateur begin 2016, ben ik vanuit mijn stage bij Gilde officieel gestart als receptionist en administratief medewerker. Een dubbelfunctie. Op dat moment was er behoefte aan iemand op deze plek en ik wilde graag blijven bij Gilde. Al snel kreeg ik de mogelijkheid om binnen Gilde door te groeien naar de servicedesk en vanuit daar naar (bureau) consultancy. Daar lag voor mij een hele mooie uitdaging. 

Wat komt er zoal bij kijken in jouw rol als eerstelijns servicedeskmedewerker?  
Om goed antwoord te kunnen geven op de vragen die gesteld worden door onze klanten, zijn verschillende vaardigheden van belang. Je moet bijvoorbeeld erg goed kunnen analyseren en anticiperen. Geen enkele vraag is hetzelfde en het is de kunst om zo efficiënt mogelijk tot de kern van de vraag of het probleem te komen.  

Het spreekt voor zich dat je goed moet kunnen communiceren. Daarnaast werk je veel samen met je collega’s. Samen wissel je veel kennis uit en je helpt elkaar waar nodig. Een teamspeler moet je wel zijn, ja!  

En kennis komt met ervaring. Ik ben hier nu ruim 5 jaar en heb ik de loop van de tijd gespecialiseerd in de Gilde financiële boekhouding. Wat natuurlijk geen verrassing is gezien mijn opleiding.  

“Het is de kunst om zo efficiënt mogelijk tot de kern van de vraag of het probleem te komen. 

Kunnen klanten voor nog meer vragen bij jouw terecht?  
Na enige tijd op de servicedesk wordt het steeds makkelijker vragen te beantwoorden. Het moet vooral niet repetitief worden dus ben ik mijzelf erg gaan verdiepen in de wat complexere vragen en meer diverse materie: onze aanvullende apps en modules. Denk aan Uren Direct & Project Direct, DakOffice voor de Dakenbranche, het Gilde Inkoopfacturen Portaal, HR-Dossier en diverse koppelingen met externe boekhoudpakketten. Inmiddels ben ik heel breed inzetbaar. Zo blijf ik bij Gilde voldoende uitdaging houden 

Waar ben jij trots op?
Ik heb mijzelf de vraag gesteld: Waar zou ik Gilde mee kunnen helpen? Waar is er behoefte aan of kan ik ergens een gat dichten? Uit gesprekken met mijn manager bleek er veel behoefte te zijn aan iemand die afgebakende consultancy vraagstukken kon oppakken, die niet meer dan één dag beslaan. Denk bijvoorbeeld aan de implementatie van diverse van bovengenoemde apps en modules. Ontzettend afwisselend, én het vergt veel kennis. Daarom past dit zo goed bij mij.  

 Er was veel behoefte aan iemand die afgebakende consultancy vraagstukken kon oppakken. Dit past zo goed bij mij!” 

Ik heb nu dus wéér een soort “dubbelfunctie”. Naast medewerker Servicedesk ben ik nu ook ‘bureauconsultant’; een nieuwe functie die uit bovengenoemde situatie is ontstaan. Samen met mijn manager hebben we deze functie gestalte gegeven. Doordat ik nu deze nieuwe functie bekleed is de doorlooptijd van consultancy opdrachten en implementaties diverse modules en producten enorm verbeterd.  

Waar doe jij het uiteindelijk allemaal voor, behalve natuurlijk om te voorzien in je eigen bestaan?  
Wat er zo mooi is aan mijn werkzaamheden? Dat rechtstreekse contact met je klant. Problemen direct verhelpen zodat klanten verder kunnen. Of het implementeren en uitleggen van nieuwe modules. Er is niets mooiers dan daarna een positieve reactie te krijgen van de klanten. 

Bij Gilde is de sfeer en samenwerking tussen collega’s super goed. Iedereen bereid om je te helpen of waar nodig te ondersteunen. Ik hoop ook echt dat dit naar buiten uitstraalt!

2 antwoorden

Plaats uw reactie

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

vier × 4 =

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.