Tom Dennissen van Dennissen Schilderwerken en Glasisolatie, Beuningen

WerkbonApp geeft meer overzicht en bespaart tijd

“In 2018 heb ik voor het eerst een demo van WerkbonApp gezien. Ik was daarvoor al heel blij met de papieren werkbonnen uit het Gilde-systeem, omdat daar alles op stond wat onze vakmensen moesten weten. Automatisch overgenomen uit de opdracht, met kleurnummers en zo, als die bekend waren. Maar de digitale werkbon is toch echt wel weer een grote stap vooruit, vooral voor onze glaszetters.

We doen veel schades en calamiteiten, dus je weet ’s ochtends nooit waar je ’s middags bent. Dan is het wel heel handig als ik op kantoor een werkbon kan maken en dat zij die op hun tablet binnenkrijgen. Als zij die digitaal invullen met gebruikte uren en materialen, kan de klant digitaal een handtekening zetten en kunnen de mensen naar de volgende klus. Ze kunnen zelfs vanuit de WerkbonApp naar het goede adres navigeren… Op kantoor staat intussen alles meteen klaar voor de factuur. Ideaal. Ik hoef ik nergens meer achteraan en de foutenkans is zo ongeveer nul.

Gilde Software
Gilde Software

Waarom gebruik je de WerkbonApp alleen voor kleinere klussen?
“Een schilderklus duurt al gauw een week, vaak vijf, zes weken. De schilders hebben voor die klus aan één werkbon genoeg. Die print ik gewoon uit het Gilde-systeem. Als de WerkbonApp nog meer functionaliteit krijgt, zullen we deze denk ik wel bedrijfsbreed gaan gebruiken.”

Aan welke functionaliteit moeten we dan denken?
“Als we bijvoorbeeld via de WerkbonApp de totale urenregistratie kunnen doen, dan zou dat een reden kunnen zijn.”

Dennissen en Gilde Software

Zijn vader nam een bestaand bedrijf in 1991 over, een paar jaar geleden nam Tom het van hem over. Dennissen Schilderwerken en Glasisolatie, Beuningen is vooral actief in en rond Nijmegen met schilderwerk en glaszetten.

“Ik wilde een programma om een strakke opvolging te krijgen van adresbeheer naar calculatie, offerte, opdracht, werkvoorbereiding en factuur. In mijn opleiding had ik al veel positieve verhalen gehoord over Gilde. Na een demo en een gesprek was ik overtuigd. Dat was 2015. Met alle ervaring die ik heb opgedaan zeg ik nu: het Gilde-systeem biedt een perfecte structuur. Ik kan me nu bijna niet voorstellen dat het ooit anders was.

Een voorbeeld van de voordelen? We doen veel onderhoud. Op regiebasis. Dat kan ik in Gilde perfect plannen. Dan heb ik altijd overzicht en kan ik veel gemakkelijker schuiven, mocht dat nodig zijn.

En als we een grote opdracht doen, kan ik elke dag zien of het werk en de materialen in lijn lopen met de offerte. Bij grote ongewenste verschillen kan ik meteen ingrijpen. Ik zie op het einde ook of de offerte goed was of niet en waarom. We hebben dus veel meer zicht op de actuele gang van zaken. Precies wat ik als ondernemer wil.”