Jan van Beelen, technisch directeur BRI Groep

Gilde biedt een volledig pakket voor meer grip en meer inzicht in minder tijd

De BRI Groep gebruikt het Gilde-systeem sinds 2008. “We zochten een pakket dat aansloot bij wat we eerder zelf hadden laten ontwikkelen”, zegt technisch directeur Jan van Beelen. “Gilde kon het systeem soepel inrichten naar onze bedrijfsprocessen. Die flexibiliteit vind ik ook de grote kracht van dit pakket. Het is op maat te maken voor elk bedrijf dat projectmatig werkt. Wij hebben voor de implementatie goed onderzocht hoe we het proces wilden inrichten en welke veranderingen in de organisatie wenselijk waren. Nu volgen we op 30 werkplekken dezelfde volgorde in de werkprocessen, van calculatie tot factuur. Wat dat aan tijd en gemak oplevert!

BRI Groep

Perfect sturen
De BRI Groep is met 100 mensen vanuit drie vestigingen actief in vier sectoren: Klimaattechniek, Elektrotechniek, Beveiligingstechniek en Sanitairtechniek. Tussen die sectoren zit veel overlap, maar er zijn natuurlijk ook verschillen. Het Gilde systeem is daar eenvoudig op in te regelen. Het meest enthousiast ben ik over de tijdwinst. Over de module Workflow, waarmee we onze bedrijfsprocessen automatiseren. Weer die tijdwinst.

Even enthousiast ben ik over het toegenomen overzicht. We weten elke dag precies wat er gedaan is, welke uren gemaakt zijn, welke materialen gebruikt zijn en hoe projecten lopen. We kunnen doelgericht sturen en bijsturen.

Als bedrijf willen wij voor op de golf zitten. Zo kunnen we het verschil maken. Ik zeg niet dat Gilde ook altijd voor op de golf zit, soms willen wij harder dan zij. Daar staat tegenover dat Gilde pas nieuwe ontwikkelingen presenteert, als er nauwelijks nog faalkansen zijn. Is ook plezierig.

Ik zie ernaar uit dat bij elk inkomend telefoontje direct de gegevens van de beller naar boven komen, als het een van onze relaties is althans. Het nummer moet dan automatisch gekoppeld worden aan het CRM-systeem. Daar wordt op dit moment aan gewerkt. We zijn nog lang niet op elkaar uitgekeken.”