Jack Brienen, HR-manager Van Gemert Installatiegroep

PCA focust volledig op PCA

“Als je veel servicebonnen hebt, heb je ook veel wijzigingen.” Jack Brienen, HR-manager van Van Gemert Installatiegroep (Overloon en Mill), weet niet beter. “Tot we PCA Mobile aan het Gilde-systeem koppelden, belde onze servicecoördinator de hele dag door om alle wijzigingen door te geven. Daar wilden we vanaf. We wilden meer efficiency en meer gemak door het hele werkproces op een digitale applicatie te kunnen beheersen. Gilde Software adviseerde PCA Mobile. ‘Voor jullie het beste dat de markt te bieden heeft’, zei de branchemanager.

We werken nu drie jaar met PCA en ik kan je zeggen: het heeft meer gebracht dan we hoopten. In harde euro’s: de toegevoegde waarde per monteur is met 2-2,5 euro per uur omhoog gegaan. Dat is nog los van het gemak en het altijd actuele overzicht van de stand van zaken. Echt enorm.”

Ongelooflijk veel veranderd in drie jaar
Verschilt het PCA van 2016 van dat van nu? “Toen waren de basisfuncties op orde. Bijvoorbeeld dat planners op hun scherm real time en per monteur jobs konden inplannen. En de mogelijkheid van automatische planning en route-optimalisatie. Dat was toen al een forse vooruitgang, maar we zijn nu alweer veel verder.

Soms is het moeilijk om bij te houden wat er aan nieuwe features is. Zo snel gaat het. Logisch wel, want PCA Mobile focust volledig op de verbetering van PCA Mobile. Dat zou geen enkele erp-leverancier zo kunnen.

Binnenkort wordt bijvoorbeeld de rapportgenerator actief. Dan krijgt elke klant direct na zijn handtekening voor gedaan werk automatisch een rapport in zijn mailbox. En er is een spoedbon ontwikkeld voor onderhoud in het weekend. Met die nieuwe functie kunnen de monteurs met weekenddienst zelf hun bonnen aanmaken. Zo buitelen de innovaties over elkaar heen.

Nogmaals, erp-leveranciers timmeren ook aan de weg. Zij kunnen echter niet op elk deelterrein dezelfde oplossingen aanbieden als gespecialiseerde partijen op dat terrein. Daarom vind ik het goed dat Gilde Software echt een heel open systeem heeft. Daardoor hebben we nu alle voordelen van PCA Mobile én van de branchespecieke bedrijfssoftware van Gilde.”

Gilde Software

Voordelen open erp-systeem

Gilde Software is een zeer open systeem. Dat wil zeggen: het werkt gemakkelijk samen met gespecialiseerde software. Daardoor kunnen we de nieuwste bewezen oplossingen perfect in ons Gilde-systeem integreren.

Ons open systeem heeft drie grote voordelen:

  1. We kunnen ons volledig concentreren op de stabiliteit en flexibiliteit van het Gilde-systeem. Voor gespecialiseerde functies integreren we oplossingen van gespecialiseerde partijen.
  2. We zitten voor specifieke vragen niet aan één soort oplossing vast. Integendeel: we kunnen voor elke klant het Gilde-systeem naar wens inrichten. Zo hebben we verschillende oplossingen om met digitale werkbonnen te werken. Met de ene kan meer, met de andere minder. Voor het ene bedrijf is de ene oplossing beter, voor het andere weer een andere.
  3. Ketensamenwerking vereist een open systeem. Dat is de enige manier om te borgen dat verschillende systemen van verschillende partners met elkaar kunnen communiceren. Het Gilde-systeem is daarvoor gemaakt.

Uiteraard blijven wij altijd het eerste aanspreekpunt voor de klant. Wij leveren en implementeren het Gilde-systeem, dus zorgen wij dat onze klanten er het maximale rendement uit halen.

De kracht van PCA Mobile
PCA Mobile biedt alles wat een veeleisende fieldserviceorganisatie nodig heeft. Inclusief modules Intake en Planning. Storingsmeldingen van opdrachtgevers verschijnen direct in een callintake-scherm. Van opdrachten (in XML) door ketenpartners maakt het Gilde-systeem geautomatiseerd een werkbon aan. Planners kunnen op hun scherm real time en per monteur plannen. Mogelijkheid van automatische planning en route-optimalisatie. Na de job vult de monteur de werkbon in, die weer real time in het Gilde-systeem komt. Klaar om te factureren. Nuttige extra’s, zoals een gesloten urenregistratie, urenadministratie in weekstaat, zelf plantaken aanmaken (handig voor storingen buiten werktijden) en afmelden bij vertrek bij klant. En op elk gewenst moment krijgt u van PCA Mobile complete, overzichtelijke managementinformatie. PCA Mobile levert het bedrijf een totaal service & onderhoudsconcept voor onderaanneming en eindgebruikers.