Vermeulen Sloop- en Milieutechnieken kiest voor Gilde-systeem

De gebruiksvriendelijkheid is echt top!

Vermeulen Sloop- en Milieutechnieken uit Pijnacker is sinds de oprichting in 1946 uitgegroeid tot een nationale specialist in sloopwerken, asbest-, tank-, en bodemsaneringen. De bedrijfssoftware was echter niet helemaal meegegroeid. Daardoor oriënteert de directie zich in 2019 op een nieuw pakket bedrijfssoftware. De keuze valt op Gilde Software. Na een grondige voorbereiding wordt begin januari 2020 de overstap gemaakt. De software is inmiddels geïmplementeerd, de medewerkers zijn opgeleid, de eerste projecten worden bijgehouden in het Gilde-systeem. En, hoe bevalt het Gilde-systeem?

Wat is de eerste indruk?
Het Gilde-systeem ondersteunt alle bedrijfsprocessen van Vermeulen. Van calculatie tot nacalculatie en facturatie, van het opstellen van werkplannen tot de urenregistratie. We vragen twee gebruikers van het eerste uur naar hun ervaringen.

Josje Bezemer: “Ik gebruik met name het onderdeel projectadministratie en ben heel enthousiast over de gebruiksvriendelijkheid. Zonder veel oefening vind je intuïtief de weg de software. Dat was ik niet gewend en dat is echt een sterk punt. Een ander sterk punt is, dat we straks allemaal met dezelfde bedrijfssoftware werken. Software die onze processen efficiënt ondersteunt. Daardoor sparen we tijd en krijgen we meer  overzicht. ”

Ariëlle Lucassen: “Voor mij geldt hetzelfde, en dan kijk ik vooral naar de financiële module. Eerlijk gezegd zag ik wat op tegen 6 januari, toen de overstap is gemaakt. Gelukkig bleek dat nergens voor nodig.”

Gilde Software

Hoe verliepen voorbereiding en implementatie?
Ariëlle: “Soepel. We wisten wat we wilden en hoe we het wilden. En de mensen van Gilde zijn natuurlijk goed bekend met onze branche. Samen hebben we veel kennis die is gebruikt om het pakket passend te maken voor ons bedrijf. Dan stel je dus samen een duidelijk plan op. Zo konden we al vooraf zien dat er inderdaad met al onze wensen rekening gehouden was. De consultant van Gilde is daarmee aan de slag gegaan. Hij heeft ervoor gezorgd dat de oplevering van de bedrijfssoftware naar onze wens was.

De opzet was dat de afdeling calculatie als eerste volledig op Gilde zou overgaan. Door interne omstandigheden lukte ons dat niet en hebben we besloten te beginnen met de administratie. Voor de implementatie maakte het niet uit. De afspraak was dat wij gewoon zouden gaan werken en dat de consultant van Gilde een aantal maandagen zou komen om te finetunen.”

Heeft iedereen eerst een grondige opleiding gevolgd?
Josje: “Gilde biedt trainingen op locatie aan en in het Gilde trainingscentrum in Duiven. Ons bedrijf heeft beide opties benut. In beide gevallen ging het om één dag, dat was genoeg en dat pleit voor de gebruikersvriendelijkheid van het Gilde-systeem. Je kunt er snel mee aan het werk.”

Ariëlle: “Natuurlijk komen er, zeker in het begin, veel vragen. Een groot deel wordt in de voorbereiding al beantwoord. Die antwoorden zie je dan terug in het pakket. Tijdens de implementatie konden we alle vragen aan de consultant stellen, die daar altijd meteen werk van maakte. Nu we volop aan het gebruiken zijn, bellen we natuurlijk soms de servicedesk. Daar wordt het altijd snel opgepikt en opgelost. Werkt fijn, hoor.”

Wat zien jullie op dit moment als het sterkste punt van het Gilde-systeem?
Josje: “Wij werken projectmatig. Als ik in Gilde zit, zie ik van elk project meteen wat de stand van zaken is. Dat wil je, om indien nodig direct bij te kunnen sturen.”

Ariëlle: “De gebruiksvriendelijkheid en de logische opbouw. En over een paar maanden wil ik Gilde Business Information gaan gebruiken om alle financiële overzichten en kengetallen in mooie grafieken op het scherm – of op print – te krijgen.”

Duim omhoog?
“Als iemand in de branche ons naar goede bedrijfssoftware vraagt, zullen wij Gilde aanbevelen.