[vc_row][vc_column][ivf video_url="https://www.youtube.com/watch?v=GkLMUSqtaBE&feature=youtu.be" frame="mbp" bgd="5404" icon="arrow75" icon_color="#ffffff"][/vc_column][/vc_row]

Tijd voor Taart! Henkjan Buddingh werkt al 20 jaar bij Gilde Software!

Henkjan Buddingh is bij Gilde Software verantwoordelijk voor de afbouw branche. Vandaag ging ik (Jelle) met hem in gesprek om hem te vragen hoe hij 20 jaar geleden binnen kwam, wat hij doet bij Gilde en met name hoe hij al 20 jaar bedrijven uit de afbouw branche helpt.

Hoe kwam je bij Gilde Software terecht?

Jelle Drijver: Henkjan, Ik kreeg op LinkedIn een berichtje met: “Henkjan is al 20 jaar bij Gilde Software.” En nu hebben we zojuist een taart aangesneden ter ere van jouw 20 jarig bestaan hier bij Gilde. Neem me even mee naar 20 jaar terug. Gilde Software is in 1994 opgericht dus jij bent er dan echt al van het aller eerste begin bij.

Henkjan Buddingh: Klopt. Mijn oom heeft een schildersbedrijf en daar ben ik destijds Ruud Nijland tegengekomen. Ik dacht toen: dat is best wel leuk werk, wellicht kan ik daar afstuderen en dat kon inderdaad. Het handboek van toen was niet leesbaar. Daar heb ik een opdracht een leesbaar inwerkboek van gemaakt dat we nog steeds gebruiken als basis voor onze producten.

Toen ik bij Gilde binnenkwam, hadden we nog Gilde O (Gilde origineel). Toen was Gilde P, (Gilde Professioneel) net op de markt, dus daar ben ik ingestroomd, met het aanmaken van lay-outs, instellen, klant versies maken etc. Mijn allereerste klant was de Sanders Groep in Emmen en dat is nog steeds een klant. Dus er moet ergens iets goeds gebeurd zijn.

Jelle Drijver: Kijk wat goed. Al 20 jaar dezelfde klant. Vertel even, Ruud kwam bij het bedrijf van jouw oom. Daar deed hij iets en toen dacht jij dat wil ik ook. Wat deed Ruud dan precies?

Henkjan Buddingh: De versie van het systeem was daar al een paar jaar niet geüpdate. Hij deed er toen nog een floppy in, toetste  een macro in en een minuut later zat er een nieuwe versie op de computer. Toen had ik zoiets: “Nou dat is wel iets wat ik ook wil leren.”

Welke bedrijven bedien je?

Jelle Drijver: En dat is gelukt! Wat doe jij bij Gilde, als Gilde klanten te maken hebben met Henkjan, dan zijn ze actief in welke branche?

Henkjan Buddingh: Met name in de afbouw en onderhoudsbranche: Schilders, stukadoors, tegelzetters, voegers, die hoek.

Jelle Drijver:  En wat doe jij voor die branche? Waar help je ze mee vanuit Gilde?

Henkjan Buddingh: Ik ben begonnen als consultant. De installatie, uitleg, zorgen dat de klant er optimaal mee werkt. En de laatste 10 jaar ben ik met name actief in de ‘Sales’, dus echt de new business. Ik kom ook nog wel bij bestaande klanten, dus ook bij de Sanders Groep kom ik nog steeds, maar dan is het meer: “Wat kunnen jullie nog meer of wat hebben wij nog meer.”

Jelle Drijver: Wat zijn in de 20 jaar die je al bij Gilde werkt veel voorkomende uitdagingen die nog niet met jullie systeem werken die jij vervolgens met jouw systeem kunt oplossen?

Henkjan Buddingh: Dat is een goede vraag. Met name de wat grotere bedrijven, die hebben moeite met: de projecten goed te beheersen, de kosten goed te beheersen, goed inzicht krijgen/geven in de stand van het onderhanden werk, uren en materialen boeken.

Én steeds meer bedrijven gaan ook naar een integrale boekhouding, want dat scheelt weer een handeling op kantoor. Dus maar één keer de inkoopfactuur boeken i.p.v. twee keer. En uiteraard ook dat ze netjes calculeren met onze software.

Wilt u weten wat Gilde Software voor uw bedrijf kan betekenen of heeft u een andere vraag aan Henkjan? Neem contact op! We helpen u graag.

Wat levert werken met Gilde Software je op?

Jelle Drijver: En wat levert ze dat dan concreet op, want het systeem is natuurlijk niet gratis personeel van Gilde moet ook betaald worden, het pand moet gehuurd worden. Wat levert het dan die klant op dat hij bereid is daarvoor te betalen?

Henkjan Buddingh: Ten eerste: In deze tijd kun je bijna niet zonder een goede automatisering. Ten tweede: krijg je richting de klant zowel nette output, nette offertes, nette begrotingsstaten en richting je personeel een goede werkomschrijving, wat ze moeten doen, welk materiaal ze nodige hebben etc. En uiteindelijk maak je daarmee een efficiency slag en daar haal je daar tijdwinst uit.

Jelle Drijver: Uiteindelijk is het dus én netter, én professioneler, én uiteindelijk levert het dus tijdwinste op en die tijd kost ook bij de klant geld dus op die manier verdiend het zichzelf terug? Is dat zo?

Henkjan Buddingh: Dat is ook absoluut zo.

Jelle Drijver: Sanders Groep uit Emmen is er één. Maar zijn er nog meer klanten waarvan jij zegt: “Daar zou je eigenlijk is naar toe moeten gaan om te zien hoe ze er mee werken, want zij hebben het echt op en top voor elkaar en die halen er alles uit wat er in zit.”

Henkjan Buddingh: Ja er zijn er heel veel. Je kunt naar bijna elk bedrijf wel naar toe. Ieder werkt er op zijn eigen manier mee.

Jelle Drijver: Ieder werkt er op zijn eigen manier mee? Het is niet een plat systeem wat je maar op één manier kan gebruiken?

Henkjan Buddingh: Al onze software is conform de Microsoft Standaard. De kracht daarvan is dat het flexibel is. Dus je kan er meer werken, zoals je ermee wilt werken.

Jelle Drijver: Het is dus een out of the box pakket en de consultants die passen dat vervolgens aan op de specifieke business van de klant.

Henkjan Buddingh: Ja dat klopt, ja.

Demo aanvragen

Jelle Drijver: Jij geeft ook demo’s. Ga je er altijd heen, of doe je dat op afstand? Hoe gaat dat?

Henkjan Buddingh: Dat is een beetje afhankelijk van de bedrijfsgrootte. Kleinere bedrijven doen we eerst vaak even op afstand om te kijken ‘is het wat?’. En de grotere bedrijven gaan we eigenlijk altijd naar toe. Maar soms hebben ook die geen tijd of willen ze even snel een indruk van ‘wat is het?’. Dan doen we een ‘remote demo’, en dat gaat prima.

Jelle Drijver: Als mensen een demo willen van Henkjan of van een van de collega’s.” Hoe moeten ze dat dan aanvragen? Bellen, mailen? Wat is de beste manier?

Henkjan Buddingh: Gewoon even klikken op www.GildeSoftware.nl en dan staat er een button en dan krijgen we automatisch contact met elkaar.

Wilt u weten wat Gilde Software voor uw bedrijf kan betekenen of heeft u een andere vraag aan Henkjan? Neem contact op! We helpen u graag.

Foto Jelle Drijver

Mijn naam is Jelle Drijver en ik zal de komende tijd voor jullie als Gilde klant (of misschien wel potentiële Gilde klanten), op jacht gaan naar vragen en bijbehorende antwoorden. Dus heb je vragen aan Henkjan of aan Gilde in het algemeen. Stuur even een mail naar info@gildesoftware.nl. Je kunt je op twitter richten tot @gildesoftware of een reactie plaatsen op Facebook of hieronder.

0 antwoorden

Plaats uw reactie

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

elf − vier =

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.