Even voorstellen: Jorn Tuijten

Medewerkers van Gilde stellen zich graag aan u voor. Hieronder leest u het verhaal van Jorn Tuijten; technisch consultant! 

Gilde SoftwareStel jezelf eens voor
Ik ben Jorn Tuijten en werk op de kop af nu 1 jaar bij Gilde Software als technisch consultant.

Hoe ik bij Gilde terecht ben gekomen? Begin 2020, vlak voor de ingang van de Coronamaatregelen werkte ik in de horeca. Eén van mijn vaste gasten werkt bij Gilde. In een gesprek vertelde ik dat ik gestudeerd heb voor systeembeheerder, waarop mijn gast mij attendeerde op een openstaande vacature als technisch consultant bij Gilde, wat natuurlijk naadloos aansluit op mijn afgeronde studie. Niet veel later startte ik al bij Gilde.

Hoe ziet jouw dagelijkse werk er uit?
Mijn functie speelt zich voornamelijk achter de schermen af, op kantoor of vanuit huis. Ik heb alleen een internetverbinding nodig om klanten te kunnen helpen. Elke ICT-omgeving is anders. Dit maakt het werk zo divers. Soms is een vraagstuk of opdracht eenvoudig en soms sta ik voor een uitdaging waarvoor eerst het nodige onderzoek gedaan moet worden. Daarnaast is het de ‘tijdsdruk’, als je het zo mag noemen. Wanneer ik mijn werkzaamheden doe kan de klant tijdelijk niet werken. Hierdoor is het noodzakelijk om snel en secuur te werken om die ‘down-time’ zo kort mogelijk te houden.

“Daarnaast is het gewoon doen! Doordat je tegen
dingen aanloopt en ze aanpakt leer je het snelst.”

Hoe houd je jezelf up to date?
Bij Gilde vinden we kennisdeling erg belangrijk. Iedere vrijdagmiddag worden er sessies georganiseerd met uiteenlopende thema’s om medewerkers Gilde-breed bij te spijkeren en te informeren. Die sessies zijn erg waardevol.

In een jaar tijd leer je veel maar een jaar vliegt ook zo voorbij en ook ik leer nog iedere dag bij van verschillende en unieke situaties. Wat ik persoonlijk erg leuk vind is dat ik momenteel ook twee nieuwe collega’s aan het opleiden ben. Dan ga je toch ook weer heel anders met je informatie om.

Daarnaast is het gewoon doen! Doordat je tegen dingen aanloopt en ze aanpakt leer je het snelst. ‘Learning by doing’, waarbij Gilde alle ruimte biedt.

Wanneer heb jij een goede dag?
Het geeft een voldaan gevoel als je de klant naar een nieuwe omgeving hebt gemigreerd en de zaak de volgende dag bij de klant op rolletjes loopt.

En aan het einde van de week is het dan fijn om even na te praten met je collega’s en een drankje te drinken. We zoeken elkaar wel op. Je doet het tóch samen, mét elkaar.

0 antwoorden

Plaats uw reactie

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

twaalf − elf =

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.