Logistiek & Magazijnbeheer

De logistieke afhandeling van projecten verschilt per branche. Gilde Software kent de details van de verschillende logistieke trajecten en verwerkt die kennis in logistiek en voorraadbeheer software voor uw bedrijf.

De module Logistiek & Magazijnbeheer kan net als het hele Gilde-systeem eenvoudig op maat worden gesneden van uw organisatie en uw werkwijze. Daarna heeft u geen aparte software voorraadbeheer, logistiek en magazijnbeheersysteem meer nodig.

Logistiek

  • Snel materiaalbehoeftelijsten samenstellen en per leverancier prijsaanvragen uitzetten.
  • Eenvoudig bestellingen plaatsen door de materiaalbehoeftelijst uit te werken in één of meer externe inkooporders en/of een magazijnuitgiftelijst.
  • De goederenontvangsten bewaken aan de hand van de geplaatste bestellingen.
  • Inkoopfacturen controleren en financieel verwerken door de goederenontvangsten af te letteren.

Software voorraadbeheer

Ondernemers kennen het belang van goed voorraadbeheer. Maar hoe beheers je de materiaalvoorraad praktisch? Gilde maakt een efficiënt voorraadbeheer mogelijk zonder veel extra handelingen:

  • De voorraad bijhouden van het hoofd- en de submaga­zijnen (bijvoorbeeld serviceauto’s);
  • Automatisch besteladvieslijsten genereren voor hoofd- en submaga­zijnen;
  • Retourartikelen terugboeken in de voorraad zodat deze direct beschikbaar zijn voor andere projecten;
  • Periodiek uw magazijnvoorraad inventariseren en corrigeren.

Magazijnbeheersysteem met barcodering

Efficiënt en foutloos werken in de bestel-, uitgifte- en retourenadministatie van voorraadartikelen. Dankzij slim gebruik van barcode-scanning worden de bestellingen, uitgiftes en retouren automatisch verwerkt in de projectadministratie, voorraadbeheer en inkoopadministratie van ons pakket.

Werkwijze

  • Geïntegreerd met de logistieke modules kunt u gebruik  maken van (portable) barcodescanners om het magazijnbeheer te optimaliseren.
  • Het systeem drukt barcodes af op werkopdrachten.
  • Van alle magazijnartikelen moet een barcodesticker worden uitgeprint en bevestigd.
  • De magazijnmedewerker geeft per sessie aan of het om een afgifte, ontvangst of inventarisatie (telling) gaat.
  • Het project/de werkbon wordt gescand (afgifte).
  • Het artikel wordt gescand.
  • Het aantal wordt ingetypt.
  • Het volgende artikel wordt gescand (cyclus).
  • Wanneer het artikelnummer leeg blijft is de sessie afgerond.
  • Na elke sessie of periodiek wordt de portable scanner uitgelezen naar de interfaceapplicatie.
  • In de interface applicatie zijn de boekingen te controleren en eventueel corrigeren, waarna het Gilde-systeem ze verwerkt.
  • De software voert de boekingen door in de magazijnadministratie en boekt deze als kosten in de projectadministratie.
  • Er staan diverse (controle)overzichten ter beschikking.

Alles voor Logistiek & Magazijnbeheer

  • Aanmaken van materiaalbehoeftelijsten
  • Bestellingen en/of prijsaanvragen vanuit de materiaalbehoeftelijst
  • Controleren van de goederenontvangsten aan de hand van de bestellingen
  • Afletteren van de inkoopfacturen op basis van de goederenontvangsten
  • Koppeling met elektronische bestelsystemen van de groothandels voor actuele orderinformatie
  • Voorraadbeheer voor hoofd- en submagazijnen (bijvoorbeeld serviceauto’s)
  • Meerdere magazijnen en magazijnlocaties
  • Magazijnuitgiften en -retouren
  • Automatische voorraadbestellingen
  • Voorraadinventarisatie
  • Herwaarderen van de voorraad
  • Verkooporders en baliefacturering
  • Barcodesticker afdrukken en Barcodescanning