Service & Onderhoud

Met de module Service & Onderhoud van Gilde Software tilt u uw dienstverlening naar een hoger niveau. Het doel is eenvoudig: maximale service tegen minimale kosten. 

Met deze module staat niet zozeer uw klant centraal, als wel het object, voertuig, vaartuig of de installatie waaraan onderhoud wordt gepleegd. Omdat iedere branche zijn eigen benaming heeft, spreken wij binnen Gilde over “systemen”. Met Service & Onderhoud administreert en beheert u uw contracten en systeem-gegevens overzichtelijk, pér systeem. Per systeem kunt u alle relevante details vastleggen zoals:

  • Eigenaar, locatie, beheerder, factuuradres
  • Onderdelen; kritische componenten en reservedelen
  • Garantie: looptijd
  • Serienummers
  • Foto’s
  • Certificaten en instructies (handleidingen)

Overzicht en gemak

De module maakt het makkelijk om per systeem gepland onderhoud vast te leggen, bijvoorbeeld jaarlijks. Het onderhoud wordt dan ook automatisch gepland en bewaakt middels in te stellen reminders.

Service en onderhoud maakt een soepele afhandeling van grote hoeveelheden werkorders- en projecten mogelijk. Overzichten die Service & Onderhoud genereert kunnen ook worden gebruikt voor rapportage aan opdrachtgevers. Optioneel kan de opdrachtgever via een portal toegang krijgen tot zijn eigen onderhoudsgegevens.

Dankzij de mobiele applicatie heeft u altijd en overal alle belangrijke systeem-data bij de hand. Zo kunt u tijdens onderhoud al deze systeem gegevens en de historie ook raadplegen en direct aanvullen, in real-time.

Contracten en facturatie (op regie) 

Hoe er wordt gefactureerd verschilt per organisatie. Dit proces wordt daarom in overleg op uw werkwijze afgestemd. Het is bijvoorbeeld mogelijk om direct vanuit de werkbon een factuur te maken. Gilde beschikt over een geavanceerde regieafrekening waarbij vanuit de (mobiel) geregistreerde kosten automatisch – volgens de tariefafspraken met de klant – een conceptfactuur wordt gemaakt.   

De module Service & Onderhoud leent zich ook perfect voor periodieke afrekening. Na de afrekening, in geval van een onderhoudscontract, wordt automatisch het onderhoud voor de volgende periode gepland en de nieuwe factuur voor de volgende periode alvast gepland. 

Gilde biedt diverse oplossingen voor ‘Service en Onderhoud’. Met name voor planningsfuncties en mobiele applicaties. Samen beoordelen we wij graag met u welke oplossing het beste bij uw situatie past. Wilt u meer weten over de mogelijkheden? Uw accountmanager vertelt u er graag meer over.  

Alle gewenste functies

  • Administreren van contracten en systemen
  • Aansturen van periodiek- en preventief onderhoud
  • Registreren van storingsmeldingen
  • Vastleggen van abonnementen, historie en gemaakte kosten
  • Direct online inzage in alle kritische systeemgegevens 
  • Factureren van contract, service- en onderhoudswerk